2012年4月27日 星期五

給ダグラス W. フーガン 中佐, 厚木米海軍航空基地施設部隊 副長的一封信



先週の4月8日に明治記念館で日米海軍友好協会の総会がありました。私が出たのは最後のレセプションだけですが、いろいろな方とお会いしました。中に少数の部隊先任下士官の方も参加していました。声を掛けましたら厚木基地施設部隊先任下士官のカールトン ダンカン曹長でした。厚木基地部隊副長のフーガン中佐を紹介されました。元台湾少年工員の皆さんの集まりの台湾高座会来日70周年記念大会を計画準備している石川公弘さんを紹介するメールを昨夜送っておきました。
****************************************************
ダグラス W. フーガン 中佐
厚木米海軍航空基地施設部隊副長
平成24年426

拝啓、

日米海軍友好協会のレセプションでお会いする機会がありましたことを幸いに思います。
少なくとも私の和服姿は覚えてられると思います。

私は北海道小樽市に居住していますが、厚木基地周辺の神奈川県大和市、座間市などに 知人が結構います。

石川公弘氏はその一人で、大和市議会議長などをしていました。彼は現在、旧帝国海軍軍属に志願した台湾の若者達の70周年記念集会を準備しています。1944年当時は彼らの平均年齢は14歳ほどだったと思います。彼らは海軍工廠で働いていました。

2005
年の60周年記念大会の写真は下記をご覧になって頂けましたら幸甚です。

この台湾の方達は米海軍が日本と台湾を守っている事を知っており、厚木基地周辺に居住する日本人の友人達に艦載機の夜間着陸訓練、また陸上着艦訓練の騒音を我慢するように言っています。それは自由への轟音と言うことです。厚木基地は日本人住民が基地周辺の土地を居住のために他の地域の半額で購入する以前から存在したことを知っています。
石川氏を紹介したく思います。

日本と米国が再び戦う事は考えられません。何故なら、お互いに諸価値を共有するからです。

敬具                         石戸谷 慎吉

CC: 米海軍航空基地施設部隊 先任下士官 カールトン ダンカン曹長


------------------------------------------------------------------------------------------------------

Commander Douglas W.Huggan
Executive Officer, Naval Air Facility Atsugi
                           26th April 
                    The 25th year of H.M. Emperor Heisei AC 2012

Dear Sir,

It was really nice to have an opportunity to meet you at the JANAFA reception on 20th April. I hope you remember me at least my clothing.

I have many friends in Yamato city and Zama city, Kanagawa Prefecucture around Atsugi base, although I am living in Otaru, Hokkaido.

Mr.Ishikawa, Kimihiro is one of them. He used to be the Chairman of Yamato City Assembly. He is now organizing 70th anniversary gathering of former Taiwanese young workers.They volunteered to be the Imperial Japanese Navy as civilian employees at the average age of 14 in 1944 when they came to Japan from Taiwan, I presume. They were working at Imperial Navy Factory next to current Atsugi Base.

Please see the photos of 60th anniversary event taken place at Ebina city in 2005.

http://blogs.yahoo.co.jp/kim123hiro/18365188.html

All of these Taiwanese know that the US Naval Forces is protecting Japan and Taiwan and they are telling their Japanese friends around Atsugi base to put up with the noise of NLP and FCLP. It is sound of freedom. Atsugi base exist before Japanese residents purchased pieces of land around Atsugi at the half price of other residential area.

I should like to introduce Mr.Ishikawa to you.

It is quite unlikely Japan and the USA fight again in future as we are sharing the same values now.

Respectfully yours

Ishitoya, Shinkichi
I have retired, no boss, not so many phone calls and no money.

cc: 
CMDCM Carlton L.Duncan
Command Master Chief,U.S. Naval Air Facility

沒有留言:

張貼留言